måndag 2 augusti 2010

Lokalsinne

För att avslöja lite om fredagens övningar så kan jag säga så mycket som att det stod fys på schemat. Och med tanke på torsdagens aktivitet så blev det en lugn runda på 4 km, det räckte gott för de möra benen.

Vad gäller mitt nya boende för fyra veckor framöver så är jag nöjd. Elevförläggningen Röbo utanför flottliljen i Uppsala är helt okej. Och kursen jag började läsa här idag kommer bli intressant, om än det mest basala vi gick igenom idag kanske inte är det mest upphetsande jag har läst.
Och för övrigt har jag lyckats med bedriften att sträcka eller överbelasta en muskel på in/framsidan av överarmen vilket gör det lite besvärligt att lyfta armen över axelhöjd. Men det går nog över, förr eller senare.

Efter att kvällstjänsten tagit slut insåg jag att bussarna inte gick lika ofta som under min värnpliktstid här. Eller snarare, de gick inte alls efter tio i sju. Så en liten promenad tänkte jag att jag nog kunde ta för att få tag i lite frukost. (Bekvämare och billigare att äta i lägenheten än i matsalen) Så jag knatade iväg. Och gick. Och gick. Och efter en en hel del kringelikrokande kom jag fram till mataffären, det tog nog runt 35-40 minuter. Väl handlad och klar tänkte jag att det nog fanns en smartare, kortare väg tillbaka, och visst fanns det det, och den tog ungefär halva tiden.

Slutsatsen jag kunde dra av kvällens övning var att jag totalt hade missbedömt flottiljens läge gentemot stan, vilket måste vara en direkt konsekvens av tämligen dåligt lokalsinne.

Och jag antar att kursen i lokalsinne inte ges vid högskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar