torsdag 5 augusti 2010

Svårbegripligt


Första veckan i Uppsala snart avklarad. Imorgon väntar prov, det kan bli intressant med tanke på att kvällen ägnades åt fem kurskamrater och tre öl på stan. Jag är just nu inte i körbart skick så det är tur jag inte har bilen här.

Ska bli skönt att lämna Uppsala och korvstoppningen i säkerhetstjänst som den här veckan har inneburit. En lugn helg i Smedjan väntar. Jag hoppas i alla fall att den blir lugn, annars får jag väl åka och plocka hallon. :o)

På vägen till lägenheten förut noterade jag denna skylt, och man kan ju fråga sig vad meningen med den är. Kanske någon brukar ha bråttom ut? Eller är det rent estetiska skäl? Eller är det bara ännu en tämligen svårbegriplig regel som helt enkelt ska efterlevas?

Men nu ska jag lägga mitt något trötta och snurriga huvud på kudden och drömma sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar