onsdag 18 augusti 2010

Asymmetriska hot


Dagens kvällstjänst avklarad. Hade tänkt fysa en stund efteråt, men kände att orken tröt. Får bli lite lätt styrketräning med kroppen som vikt innan jag lägger mig.

Det där envisa myggbettet som kliat i tre veckor visade sig i söndags från en annan sida. En röd rund ring med blekt område i mitten och en liten röd prick som ett bulls eye. Det var nog inget myggbett. Skulle snarare tippa på en sådan där lite illbatting som biter sig fast. Och är det nu borrelia den kom dragandes med så kan det ju eventuellt förklara den där överväldigande tröttheten som vissa dagar har slagit ner som en bomb. Eller att jag sprang mina 3 km ganska fort, ur ansträngningssynpunkt, men att det tidsmässigt var riktigt kasst. Nåja, doktorn tittade på min röda ring i knävecket i två sekunder innan hon skrev ut Kåvepenin i tio dagar. Så nu hoppas jag på mirakel. Jag ska bli pigg som en lärka och springa riktigt, riktigt fort! Eller, kanske är det inte riktigt så enkelt.. ;o)

Resten av kvällen borde jag ägna åt att läsa en tjock lunta om asymmetriska hot. Undrar om fästingar räknas dit. De är ju ganska svårbedömda ur underrättelsesynpunkt, och väldigt svåra att upptäcka i viss terräng. De har däremot en väldigt lättförståelig doktrin och har egentligen bara ett enda syfte med den verksamhet som hotar människan.
Fästingar är ju faktiskt, vid närmare eftertanke,

lättare att förstå sig på

än vad män är.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar