torsdag 29 juli 2010

Ostbågar

Ledig förmiddag, lika med sovmorgon. Tjoho! Eller, vänta nu... Om man lirkar sig med i gänget som genomför sina fystester på förmiddagen så blir man ledig hela eftermiddagen istället!
Så, jag och två till frågade snällt om vi fick göra våra tester på förmiddagen istället, och det gick bra.
Och multitestet som vi genomförde gick riktigt hyggligt, jag samlade ihop mina nödvändiga poäng utan att överanstränga mig. Jag kunde nog fått ihop några till, men eftersom fälttestet skulle genomföras direkt efter så lät jag bli att ta ut mig helt.

Så, på med all stridsutrustning, overall och vapen. Sedan ner till ovalbanan och där gällde det att springa 2000m på under 12 min och 30 sek. Fem varv på banan med andra ord... Och det var där det gick lite fel. Jag kom i mål på 14 min och 52 sek. Men jag vet vad jag har att jobba mot, så nu är det väl bara att köra ett träningsprogram och göra om testet om några veckor.

Den lediga eftermiddagen spenderade jag i huvudstaden med ett par kusiner. Riktigt trevligt!

Men det bästa av allt är att jag nu på kvällen kan slösurfa på nätet och mosa i mig ostbågar med gott samvete. Imorn är det ju fys igen.

2 kommentarer:

  1. Livgardet.. första frågan som dyker upp i skallen är: Är maten fortfarande lika bedrövlig? Ska följa bloggen med stort intresse, själv är jag både för gammal, för dålig och för feg för att åka ned. Mina varmaste /Hannah Gustafson

    SvaraRadera
  2. Man ska väl inte avslöja alltför mycket om försvarsmaktens brister, men jag kan nog säga så mycket som att jag har ätit godare mat. Kanske både en och tre gånger. Kul att du läser Hannah, hoppas allt är väl med dig! :o)

    SvaraRadera